Pysselverkstad

Jag är ju helt fel mamma att be om ytterligare djur, för så länge man sköter dom ser jag i de flesta fall ingen anledning att dra i bromsen. Så klart med mig själv som ytterst ansvarig för djuren. 

Min dotter är nu fem år och sköter sin kanin med bravur. När hon då kommer och frågar om undulater så tänker jag -ja varför inte haha. Jag har själv haft undulater innan och tycker dom är fantastiska små djur. Saknar deras kvitter. 
 
Min man däremot, är väl inte riktigt lika djurfrälst. Han har det inte lätt stackaren att dela hem med oss två galningar haha. Så när nu pratet om undulater började hänvisade jag henne till pappa, och till min stora förvåning har hon på något vis lyckats få igenom detta! 

Vi började leta uppfödare, och hade sån tur att vi hittade en några kilometer bort som hade ägg som snart skulle kläckas. Supertrevlig och seriös, med fantastiska individer vad vi kan se på filmerna. För mig är det självklart att söka djur som fått en bra start, och inte dom sönderstressade stackarna i djuraffär. I helgen blir det studiebesök hos uppfödaren ifråga och i väntan på leverans roar vi oss med leksaksbygge!









Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0