Rena rama sjukstugan i stallet

Igår var ju inte världens roligaste stallbesök vad gäller lilja. Löslongerade fröken som inte lyssna för fem öra och var döhispig- ni vet lite blåst är ju lite livsfarligt!!! 

Men medan hon travade runt mig så upptäcker jag att hon har någon konstig knöl på magen som syns när hon rör sig. Kollar på det ute i paddocken och trodde att det var en fästing, vilket också kunde förklarat den lilla svullnaden. Väl inne undersöker jag det bättre och ska plocka bort den, då är det ju inte någon fästing utan någon slags hudutväxt, som en vårta helt enkelt! Så himla knepigt, begriper inte alls varför hon skulle bli svullen av en vårta?! Får hoppas den ser bättre ut idag. Hon verkar inte öm eller påverkad av den så får ge den ett par dagar och se vad som händer.



Som om inte det vore nog så är fröken svettig, och när jag borstar av henne så inser jag att det KRYPER på henne! Förbannade pälsätare förmodligen, URK!!!!! Jätteknepigt då hon dels är rakad i början av vintern, men också jättefin i pälsen, inga kala fläckar eller klåda. Suck! Sitter nu och väntar på att distriktsvetrinären ska öppna så man kan rådfråga dom.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0